2014. június 22., vasárnap

Az utolsó hónap - első fele

Ahogy azt korábban már említettem, a harmadik trimeszter utolsó szakaszában, utolsó kb. 5 hetében felgyorsulnak az események. Már kéthetente kell tanácsadásra járni, és hetente NST-re. 

Nézzük akkor az első 2 hét eseményeit:

2014. június 10 - I. NST (35 hét, 5 nap)
                              VIII. Terhesgondozás
2014. június 17 - IV. labor (36 hét, 5 nap)
                              II. NST

Az első NST-t a szülészeti osztályon végezték. Egy kényelmes fotelban kellett leülni, a hasamra tették a szívhangfigyelőt, és a kezembe adtak egy "detonátort", ezt kellett megnyomni, amikor a pici megmozdult. 20 percen keresztül zajlik a vizsgálat és ezalatt az idő alatt nyugodtan lehetett a pocakot nyomogatni, simogatni, hogy a babát mozgásra ösztönözzük. Kezdetben Dominik nem akart partner lenni ebben, kicsit makacs a szentem, de egy idő után nagyon bejött a dologba. :) Bár mikor bementem, elszopogattam egy szőlőcukrot, lehet, hogy az is segített.



A mellettem lévő készülékből hallottam a pici szívverését, majd a vizsgálat vége felé a gép sűrű és hangos sípolásba kezdett, gondolom azt jelezte hogy véget ért a 20 perc, bár azt is elképzeltem volna, hogy felrobban. Ennek ellenére, amíg nem jött valaki, én folyamatosan nyomkodtam a gombot, amikor a kicsi megmozdult. 
Miután leszerelték rólam a készüléket, még ott a fotelben megmérték a vérnyomásomat, és ezt ráírták arra a papírszalagra, amin a szívverést és a mozgások jelzését regisztrálták. Ezután még kaptam egy időpontot az altatóorvoshoz, két héttel későbbre. Ekkor kiküldtek, minden papír és kiskönyv nélkül, és várni kellett. 
Elég sokáig vártunk, mert több kismama is be- illetve kijött ezalatt. Már kicsit kezdett frusztrálni, hogy nem tudom mire kell várni, főleg úgy, hogy még tanácsadásra is menni kellett. Végre kijött a vizsgálatot végző hölgy és elmondta, orvosra várunk, aki aláírja és pecsételi az eredményt, függetlenül attól, hogy éppen egy orvoshoz indultam a tanácsadásra (logikus). De ha ezt így kell, rendben. Nem sokkal ezután meg is jelent az ügyeletes orvos, név szerint behívtak. Az orvos megkérdezte van-e valami problémám és elmondta, hogy az aneszteziológiára időpontra kell menni, azon a napon és időben (ez nekem egyáltalán nem volt egyértelmű :) ), de az NST leletről nem mondott semmit.
Így nézett ki az első eredményem:


Miután végeztünk, átmentünk végre a terhesgondozásra. Szerencsére itt nem kellett olyan sokat várni. Ez a tanácsadás viszont eléggé eltért a korábbiaktól. Csak a szokásos súlymérés volt, hisz az NST-n mértek vérnyomást és a szívhangot is hallgatták.
A védőnőtől megkérdeztem, hogy amúgy az NST-m jó volt-e. Azt mondta, hogy az orvos ráírt egy nagy R betűt, ami azt jelenti, reaktív, tehát a magzat aktív, jó a lelet.
Említettem, hogy még nem volt hüvelyi vizsgálat, és kenetvétel. Az orvos azt mondta, hogy majd az NST-n megcsinálják a következő alkalommal.
Ekkor kaptam meg a (remélhetőleg) utolsó vérvételre, és vércsoportvizsgálatra szóló beutalómat. A következő tanácsadásra pedig szintén 2 héttel később kell menni.

Egy héttel később, kedden korán reggel felkerekedtem, és elmentem a vérvételre. Szerencsére ez nem volt olyan sokszor, de ismét a "keveset kellett várni" kategóriába estem. megkaptam a kis sorszámom, leültem, és kb. 5 perc elteltével már szólítottak is.
Ezután átsétáltam a kórház területére, ismét a szülészeti osztályra, NST-re. Mivel hamarabb végeztem a vérvétellel, mint vártam, ezért elég sokáig ücsörögtem a folyosón. Amikor bementem, minden a korábbiak szerint zajlott: kényelmes fotel, szívhangfigyelő, detonátor. :)
Közben rövid beszélgetést folytattam az asszisztenssel a kenetvételről. Mondta, hogy leveszik ott is, bár nekik elég sok dolguk van, de legyen. Említettem, hogy a tanácsadás alkalmával én is meglepődtem, hogy ide küldtek. Az ő meglepettsége is hasonló lehetett, mint az enyém. Enyhe felháborodást is keltettem ezzel, mert hallottam, ahogy az orvosnak panaszolja. A vizsgálat után ugyanúgy megmérték a vérnyomásom, az orvos megnézte az NST eredményét, majd kiküldtek.
A második NST-m képe:




Nem sokkal később egy szomszédos szobába behívtak, ahol levette az orvos a kenetet. Ekkor elmagyarázta, hogy ez a GBS szűrés, vagyis a B típus streptococcus baktérium szűrése. Ha pozitív az eredmény, akkor gondot okozhat a szülésnél, különböző betegségek alakulhatnak ki a babánál emiatt. Ezt viszont nem kezelik rögtön, csak a szülés megindulásakor, antibiotikummal. 
Az eredményre kb. 2 hetet kell várni, és a szülészeti osztályra, az NST vizsgálóba kell érte menni. Ez az első olyan vizsgálati eredmény, amit nem küldenek át a tanácsadásra.
     Maga a streptococcus baktérium tünetmentes, és a nők 1/4-énél megtalálható. Csak a terhesség esetén okozHAT gondot. A babáknak csak az 1%-a fertőződik meg a szüléskor, de ezt rögtön kivizsgálják és kezelik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése