2014. május 31., szombat

Harmadik trimeszter

A harmadik trimeszter a terhesség 28 hetén kezdődik, és a szülésig tart. Bár én még nem értem a harmad végére, még van egy jó hónapom addig, de mostantól egy kicsit sűrűbbek lesznek az események. Ezért döntöttem úgy, hogy az utolsó hónapot, és annak vizsgálatait majd egy külön bejegyzésben írom meg, és az eddigi néhány történést most összefoglalom.


Szokásomhoz híven, először itt egy rövid, összefoglaló lista, hogy mi után mi jött:

2014. április 29 - VI. terhesgondozás (29 hét, 5 nap)
2014. május 15 - IV. ultrahang (32 hét)
2014. május 27 - VII. terhesgondozás (33 hét, 5 nap)

A harmad ugyan a 28. héten kezdődik, viszont nekem ezen a héten nem volt semmi esemény. Először egy héttel később kellett mennem tanácsadásra. Itt megint a korábban megszokott mérések voltak: súly, vérnyomás, szívhang, illetve megint kaptam beutalót vizelet vizsgálatra. Amiben különbözött ez az alkalom, az a vastabletta felírása volt. Kaptam egy receptet, és napi 3x1 szem vasat kell szednem, mert csökkent a vas a véremben.

A következő vizsgálat a 32 hetes ultrahang volt. A szokásos mérések itt is megvoltak, a fej- és haskörfogat, a combcsont hossza. A méretek megfeleltek a terhesség korának. A leletemen viszont volt egy eltérés (vastagon emelték ki), mely szerint a lepény I. fokon érett.
A méhlepény, ahogy kicsit utána olvastam ennek, egy idő után elkezd meszesedni, öregedni. Ez általában a 25. héten kezdődik, és ebből lehet következtetni a szülés idejére, mert minél érettebb a lepény, annál kevésbé tudja ellátni a babát. Az eltérés miatt a szonográfus flowmetriát csinált, vagyis megnézte, hogy a köldökzsinórban milyen az áramlás. Ennek az értékei is megfelelőek voltak.

Ezt követte az ismételt tanácsadás, ahol megint csak a szokásos mérések zajlottak, mint a vérnyomás, súly, és a szívhang meghallgatása. Felírattam egy újabb adag vasat, viszont már csak 2x1-et kell szednem belőle. Megint kaptam beutalót vizeletre, és a 34. héttől el kell kezdenem számolni a magzatmozgásokat.
Ezt úgy kell, hogy 17 órakor le kell feküdnöm a bal oldalamra, és addig kell úgy maradni, amíg a pici nem mozdul meg tízszer. Amikor ez megvan, akkor be kell Xelni egy táblázatba, hogy mikorra volt meg a 10 mozgás.
Ekkor felkészítettek arra is, hogy mi vár rám a következőkben. Először is már kéthetente kell tanácsadásra járni, és a következő alkalommal kenetet is vesznek a hüvelyből. Illetve el kell kezdenem NST-re járni. Az első alkalom épp a tanácsadás napján lesz, azt megelőzően.
Az NST alkalmával mérik a baba szívverését, illetve nekem kell jeleznem, hogy mikor mozdul meg a pici. A kettőt pedig összevetik. A védőnő úgy magyarázta, hogy amikor az ember pl. sportol, akkor a szívverése gyorsul, és a baba hasonló testi reakcióit nézik ilyenkor. Emellett a gép méri a méhösszehúzódásokat is. 



Érdekes, és eseményekkel teli hónap vár még ránk, de igyekszek mindenről beszámolni. Hamarosan egy érdekes témát, tapasztalatot osztok meg veletek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése