2014. április 18., péntek

Bevásárlólista - A mamának

Ahogy a korábbi bejegyzésben ígértem, itt a következő lista. Nézzük mivel is kell számolni egy kismamának, mit kell összepakolni a kórházba, mivel kell készülni.


A) Terhesség idején



  • Szoptatós melltartó
  • Melltartóbetét
  • Striák megelőzésére krém (én kakaóvajas testápolót használok)
  • Láppihentető készítmény
  • Gátmasszázsolaj

  • Kismama fehérnemű (hastartó pánt, -bugyi, zokni, harisnya)
  • Szoptatós párna


B) Kórházba


  • Iratok (orvosi leletek, kiskönyv, lakcím kártya, személyi igazolvány)
  • Szőlőcukor
  • Szénsavmentes ásványvíz

  • Köntös
  • Gombos pizsama/hálóing vagy szoptatós hálóing
  • Textilpelenka (pl. büfiztetéshez)
  • 2 papucs (egy a zuhanyba, egy a folyosóra)
  • 2-2 nagy és kis törölköző
  • Tisztálkodószerek (tusfürdő, sampon, fogkefe, fogkrém)
  • Zsebkendő, WC papír
  • Evőeszközök, tányér, bögre, pohár, konyharuha
  • Sok intimbetét (jó nedvszívó képességű)
  • Eldobható bugyi
  • Krémek (striákra, mellvédő, gátsebre, bőr hidratálására, lábakra)

  • Papucs apának
  • Fényképező
  • Enni- és innivaló


C) Szülés után



  • Mellszívó
  • Tejgyűjtő zacskó, ha sok a tej
  • Melltartóbetét
  • Szoptatós melltartó
  • Bimbóvédő
  • Intimbetétek
  • Krémek (striákra, mellbimbóra, gátsebre)
Itt is szeretném kérni a gyakorlott anyukák segítségét, hogy milyen fontos dolgot hagytam ki, esetleg kinek mi vált be, mit használt szívesen.

Hamarosan hozok egy képes beszámolót az eddig beszerzett holmikról.

1 megjegyzés:

  1. Pár tapasztalatból eredő tanács, amit kaptam:

    "A szülőszobára, a kórházba szerintem vigyél nyugodtan csokit, szendvicset ami jól esik, mert járhatsz úgy mint én, hogy 12 órán keresztül vajúdsz ( ne legyen így) és akkor nagyon meg lehet éhezni. Legalább 2 üveg vizet vigyél.

    A betét szülés utánra, ami nekem nagyon bevált az a Tena lady 3 cseppes.
    Ha van mellszívód, azt is érdemes, mert jobban megindul a tej.

    Krémet szülés utánra szerintem felesleges venni: úgysem mersz oda nyúlni, mert ha esetleg lesz gátmetszésed, akkor sokkal jobb ha inkább gyakran zuhanyzol meleg vízzel. Talán később, már otthonra jó a krém.
    Bimbóvédőt se használj szerintem, mert sokkal hamarabb begyógyul, ha pár csepp anyatejet kifejsz és rákensz, és hagyod levegőzni.

    A babának takarót vigyél majd. Nem tudom, hogy hol szülsz majd, de érdemes esetleg előtte megkérdezni, hogy mit vigyél. (Ruhát adnak-e, pelust/betetet kapsz-e)"

    VálaszTörlés